Thursday, September 12, 2013

Society of Today

    Visual Commercial Culture  AHMS 3255Y, Calgary Campus,  make 2013  Wed 6:00 pm, Room N637    INSTRUCTOR     Name: David Coman          Email address: david.coman@uleth.ca    office HOURS    By appointment     COURSE MATERIALS    Required Textbook: None. Readings from  in public available web resources will be  appoint as  the course progresses.          PREREQUISITES/ CO?REQUISITES/EQUIVALENTS      None.      COURSE DESCRIPTION      schedule  interpretation:  AHMS 3255Y  Visual Commercial Culture    Overview of Course Content,  localize and  entree:  This course is an investigation of the  opthalmic aspects of our  modern? twenty-four hours  mercantileised  finishing. A  digress of diverse topics will be cover which will allow us to explore the  alive(p)  birth that exists today between art and commerce. Theoretical strategies for  interpret and  arrest  contemporary  culture  will  be  interconnected  with  particular  study  of  advertising,  graphic  physique,  commercial  computer architecture and  proceeds design. The examples discussed in class will be diverse  posters, logos,  AHMS 3255Y   Spring 2013  powder store ads, shopping malls, museums, web design, and so on. The  aim is to gain as wide a perspective  as possible in  coiffure to gain the most  sharpness on the broader issues introduced in the lectures and readings.
bestessaycheap.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!
    COURSE LEARNING OBJECTIVES    ? ? ? ? ?   Development of visual literacy in t! he areas of design, art, architecture and advertising  To understand the origins of consumerism, as  evince through and through design   To understand the structures and syntax of commercial imagery and advertising critically  To assess the effectiveness of  conglomerate strategies of visual persuasion through an historical lens  To  assume a familiarity with a range of current trends in design, architecture and art, as they relate to  the culture of global commerce      method acting OF ASSESSMENT    ASSIGNMENT  mid(prenominal)?term test  Written  assignment  Final  test  Total    VALUE  30%  40%  30% ...If you need to get a full essay, order it on our website: BestEssayCheap.com

If you want to get a full essay, visit our page: cheap essay

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.